lørdag 2. februar 2013

Troika

Jeg er veldig glad i Troika, og for en stund siden så jeg en oppskrift på Troikakake, som jeg kunne tenke meg å lage en gang. I går var jeg med Sunniva, og da kom vi av en eller annen grunn inn på emnet Troika. Dette førte til at jeg i dag har lagt Troikakonfekt. Jeg googlet litt rundt etter oppskrifter, og endte opp med å bruke en fra My little kitchen, bortsett fra at jeg byttet ut nugat med trøffelkrem fra Villa Perlesukker. Det var ikke så vanskelig å lage Troikaen, men det tok litt tid. Jeg valgte i tillegg å ha et lag med sjokolade i bunnen, men smeltet litt for lite sjokolade, så jeg fikk ikke dekket hele bunnen. Sjokoladen på toppen tok jeg på før kaken ble skjært opp, men det hadde nok blitt finere å heller dyppe biter i sjokolade. Etter noen timer i kjøleskap var Troikaen klar til å skjæres opp og spises. Nam!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar