lørdag 9. februar 2013

Sjokoladetrøfler

For noen uker siden fikk jeg smake noen hjemmelagde sjokoladetrøfler som var utrolig gode. Oppskriften er  fra Oh she glows, og i dag lagde jeg trøflene. 
Oppskriften er på engelsk, som innebærer andre måleenheter. 2 cups hakket sjokolade tilsvarer ca 4,7 dl, men siden volumet varierer med størrelsen på sjokoladebitene, så brukte jeg det jeg hadde av sjokolade, som var 2,5 plate. 3/4 cup kokosmelk tilsvarer ca 1,7 dl. Her er det ikke jevn kokosmelk som brukes, men det som er stivt i boksen med kokosmelk. Jeg brukte alt det stive, og det ble rundt 2 dl. Resten av oppskriften fulgte jeg, men tok ikke med kokosmasse, som var valgfritt. Trøflene var enkle å lage, det er ikke så mange ingredienser. Å lage selve trøffelkulene var en grisete jobb, hadde de stått litt lenger i kjøleskapet, hadde det kanskje ikke blitt fullt så grisete.


Jeg er veldig fornøyd med trøflene, de har mye sjokoladesmak med kokos i bakgrunnen, og littegranne salt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar