mandag 25. februar 2013

Hjemmestrikket genser

Jeg nevnte for et par uker siden at jeg har begynt å strikke genser, og nå i helgen ble den ferdig. Jeg fant oppskriften på nettet, og modellen har det litt spesielle navnet discocape. Jeg brukte tykt garn og enda tykkere pinner, så det gikk fort å strikke. Den er av ull, men har ikke lange ermer, så istedetfor å bruke den om en vanlig genser inne tenker jeg å bruke den i stedet for jakke når det blir litt varmere ute. Beltet i livet kunne godt ha vært litt lenger, men jeg er tom for garn, og gidder ikke å kjøpe et nøste til for å strikke 3x20 cm.




2 kommentarer:

  1. Veldig stilig:-)Gleder meg til å se den i virkeligheten.
    Nå skjønner jeg hvorfor det gikk så fort å strikke den i forhold til Marius-genseren min. Genseren min begynner å bli ett tidskrevende prosjekt og jeg har ikke begynt å strikke selve Marius-mønsteret enda.Mangler enda ett erme før jeg kan begynne på mønsteret.Sko ønske den var ferdig allerede.

    SvarSlett
  2. So fin den vart!!

    SvarSlett