lørdag 9. februar 2013

Lørdag: Helgeblomster og Bybanesøl

I dag våknet jeg litt før 9, som er et akkurat passe tidspunkt i helgene. I dag slo jeg til med pannekaker til frokost, det var digg! For å få de litt sunne og frokostverdige, hadde jeg i litt havregryn. Frokosten ble akkompagnert av teleys og Lørdagsrådet på P3.
Litt senere, med Lørdagsrådet på øret, tok jeg turen til byen. Jeg kjøpte litt garn, og har i dag startet på et nytt strikkeprosjekt. Bilde og omtale kommer senere, hvis det noen gang blir ferdig. I helgene liker jeg å kjøpe blomster, og i dag ble det en bukett med roser til å friske opp hjemmet med. Jeg prøver å bare handle mat en gang i uken, og da blir det en del mat når jeg først handler. I dag handlet jeg i byen, i stedet for i nærbutikken. Dette førte til at jeg hadde med meg mange og tunge poser på Bybanen, og jeg klarte selvfølgelig å miste løk og pølser utover det skitne gulvet inne på Bybanen...
Nå har jeg lagd noen fantastiske sjokoladetrøfler, mer om det finner du her.
Denne uken begynte jeg på spanskkurs på Folkeuniversitetet. Jeg hadde spansk på videregående, og har helt siden jeg var ferdig der tenkt å fortsette med spansk. Jeg syntes det holdt å studere, og ikke ta språkkurs samtidig, så det har tatt litt tid før jeg kom i gang med dette kurset. I høst var jeg på nivåtest, og jeg ble anbefalt nivå A2-1. Mye av det vi har på dette kurset har jeg hatt før, men siden jeg ikke har hatt spansk siden 2005, er det ikke alt som sitter like godt. Språkkurs betyr lekser, så i dag har jeg også fått tid til å jobbe med spansken.
 For noen dager siden fikk jeg første sesong av Girls, som jeg bestilte for lenge siden. Det er en morsom serie, og jeg skal øyeblikk se de siste episodene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar