søndag 22. juli 2012

Nøttegodt

Da jeg jobbet nattevakt sist helg, ville jeg ha med meg noe godt å spise. Jeg tok blant annet med meg en pose Polly Nøttegodt. Jeg syntes dette var ganske godt, og tenkte at det kan ikke være så vanskelig å lage noe lignende selv. I går syntes jeg at det var på tide å prøve å lage min versjon av Nøttegodt. Jeg hakket opp mandler, hasselnøtter og cashewnøtter i passe store biter, ristet de i ovnen 15-20 minutter, tok de i en bolle med honning og havsalt, blandet dette godt sammen, og smurte blandingen ut på et stekebrett. Nøttene fikk seg en ny tur i ovnen, og etter en liten stund syntes jeg det så sånn passe ferdig ut. Da det var nedkjølt, delte jeg nøttene opp i biter. Det ble meget godt, men var ganske klissete. Neste gang bør jeg redusere temperatur eller tiden i ovnen, for noen av bitene hadde begynt å bli litt brente



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar