lørdag 10. mars 2012

Hurra for kjerringråd!

..... et litt sært innlegg om luktfjerning....
Forrige helg oppdaget jeg at det luktet råtten fisk på kjøkkenet, og lokaliserte lukten til å komme fra kjøleskapet, men jeg kunne ikke forstå hvorfor det luktet. Da jeg kom hjem fra jobb på mandag, ble jeg møtt av fiskelukt da jeg låste meg inn i leiligheten, noe som ikke er så trivelig. Jeg kom etterhvert på at jeg for noen uker siden la en pakke frossen fisk til tining i kjøleskapet. Da jeg tok ut pakken var fisken tint, og det dryppet fiskevann fra pakken. Dette var sånn fisk som kun er pakket inn i papp. Denne lukten ble bare verre, og klorvask gav ikke noe bedring på lukten. I går var det gått så langt at jeg var desperat etter å bli kvitt lukten, så jeg googlet etter kjerringråd. De rådene som gikk igjen var kaffe, enten kaffegrut eller pulverkaffepulver, og eddik. Jeg tenkte det var like greit å prøve ut begge disse rådene, og satte i går kveld en skål med pulverkaffe og en skål med eddik inn i kjøleskapet. Da jeg åpnet kjøleskapet i dag var lukten heldigvis forsvunnet! Hurra! Nå trenger jeg ikke lenger å grue meg til å åpne kjøleskapet, og jeg kan kjøpe melk og jus uten å være redd for ekkel bismak. Et av de mer sære kjerringrådene,som var uaktuelle for meg, var å gni kjøleskapet inn med yoghurt innvendig, la det stå over natten og så vaske av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar