fredag 23. mars 2012

En fjelltopp før jobb


Jeg jobbet dobbelt i går, og hadde derfor tenkt å ikke gjøre noen ting før kveldsvakten i dag. Men våren meldte sin ankomst i dag, og første vårdag er ikke en dag å sitte inne på. Jeg tok turen opp til Ulriken, noe jeg burde gjøre oftere. Jeg hadde faktisk bare vært der en gang før, noe som er litt for dårlig etter så mange år i Bergen, ihvertfall når jeg bor ved foten av Ulriken. Til å være formiddag, var det ganske mange folk på vei opp/ned og på toppen. Det ser også ut som at turistsesongen har startet, for det var opptil flere japanere (?) på toppen. Det var en perfekt dag å være på Ulriken, så og si ikke en eneste sky å se, og dermed veldig god utsikt. På vei hjem var jeg innom butikken og kjøpte sesongens første is. Det var herlig å sitte på en benk i sola å spise is! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar