mandag 16. januar 2012

På tur med panten

I kveld tenkte jeg at jeg skulle være flink og kaste papp/papir, glass og metall, pante flasker og så gå en liten tur. Det er ikke akkurat hver uke jeg rydder opp i dette, selv om kontainerne står rett nedi gata. Da jeg hadde kastet det som skulle kastes, gikk jeg på butikken. Det var nesten ikke kunder der, men foran panteautomaten stod ei dame og ventet. En av hennes flasker hadde selvfølgelig kilt seg fast, og de visste ikke hvor lang tid det tok å fikse dette. Jeg gadd ikke å stå i butikken på ubestemt tid, så jeg gikk igjen. Men så var det denne posen med flasker da. Jeg vil jo ha pengene, og jeg ville gå tur. Jeg kunne enten gå hjem, legge fra meg posen, og så gå på tur, eller gå på tur med flaskene. Jeg valgte det siste. Så der ruslet jeg rundt, med posen med pant i hånden. Lengden på turen ble litt redusert, men jeg fikk i det minste litt luft. Da jeg kom hjem ble posen plassert under kjøkkenbordet hvor den hører hjemme. Neste gang jeg gidder å pante flasker, er sikkert posen blitt til to poser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar