mandag 20. mai 2013

Med nål og tråd

Da jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen var jeg ganske flink til å sy. Jeg sydde blant annet skjørt og pyjamas til meg selv. Det meste var i regi av skolen, men det hendte en gang innimellom at jeg slo til med mammas symaskin også. Litt før jul kjøpte jeg noe julestoff, og sydde hjerter som jeg fylte med vatt og hadde til julepynt. Disse ble da sydd for hånd i mangel på symaskin. For noen måneder siden var jeg en tur innom Panduro, og da kjøpte jeg med meg litt stoff, for jeg syntes det var fint mønster, og tenkte at jeg finner nok på noe jeg kan bruke det til. Dette er forsåvidt en vanlig tanke hos meg inne på hobby- eller garnbutikker, jeg kjøper noe uten å vite hva jeg skal bruke det til. Etter å ha hatt dette stoffet liggende i leiligheten i noen måneder, bestemte jeg meg for å gjøre noe med det i dag. Jeg vurderte å sy en liten sminkepung, men siden jeg ikke har glidelåser liggende (glidelåser er ikke så fine, så det er ikke noe jeg plukker med meg hjem), og det kan være upraktisk med knapp, så la jeg fra meg sminkepung-tanken. Etter å ha leitet litt rundt etter ideer til noe annet jeg kunne sy som ikke er så stort eller krever glidelås, så jeg ordet strikkepinnepose en plass. Jeg gikk ikke inn på oppskriften, for jeg tenkte at det kan ikke være så vanskelig. Under 1,5 time senere hadde strikkepinnene og heklenålene mine flyttet fra en hullete plastpose til en hjemmesydd strikkepinnepose. Den er ca 25*30 cm. Sømmene er ikke perfekte, men så er ikke dette produktet noe jeg skal vise noe særlig fram, bortsett fra et bilde her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar