tirsdag 27. november 2012

Fjas og mas

Det er bare tirsdag, men jeg er i helgemodus. Nå har jeg jobbet fem dager, og har fri i morgen.  Innimellom jobbingen har jeg vært på yoga, hentet fotobok med bilder fra Cuba, lest Maskeblomstfamilien av Lars Saabye Christensen, heklet jakke og vært på Maria Mena-konsert.

Lørdag formiddag var jeg på yoga på Yogarommet. Jeg har gått der siden i vår, og liker det veldig godt. I dag fant jeg ut at en av instruktørene der skal ha et helgekurs som virket veldig spennende, men det var selvfølgelig allerede fullt. Jeg får følge bedre med og være tidligere ute neste gang.¨

På vei hjem fra yogatimen hentet jeg fotoboken på FotoKnudsen. Der var kjekt å se bildene fra Cuba på trykk, og ikke bare på PCen. Jeg lengter tilbake til sol og varme...

Jeg er glad i Saabye Christensens bøker, og hadde om Beatles og Halvbroren i særemnet i norsk på videregående. Jeg har ikke lest alle romanene hans, og lånte derfor Maskeblomstfamilien og  Bernhard Hvals Forsnakkelser. Maskeblomstfamilien hadde en stil som er typisk for Saabye Christensen, men jeg likte ikke denne boka like mye som hans andre bøker, jeg synes den var litt for mørk og trist, og ble rett og slett litt skuffet. Jeg håper derfor at Bernhard Hvals Forsnakkelser faller bedre i smak enn Maskeblomstfamilien.

Tidligere i høst begynte jeg å hekle en jakke etter en oppskrift jeg fant på Drops. Nå er det kun ermene som gjenstår. Jeg gleder meg til den blir ferdig, men jeg er litt usikker på om jeg egentlig kommer til å bruke den så mye. Bilde kommer når den en gang blir ferdig.

På søndag hadde Maria Mena konsert på Ole Bull Scene, og jeg var der med Anne. Maria Mena er en dyktig artist, og jeg synes det var en fin konsert, som ble avsluttet med Home for Christmas. Hadde jeg skrevet dette på søndag kveld, hadde det nok blitt litt fyldigere referat fra meg, men her er BAs referat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar