torsdag 22. november 2012

#denfølelsen

I dag morges våknet jeg av en eller annen grunn noen minutter over 6. Jeg har en slik vekkerklokke som sakte skrur på lyset en halv time før den ringer, men rommet mitt var helt mørkt, og jeg skulle stå opp om 15 minutter. Siden jeg er redd for å forsove meg, pleier jeg som regel å dobbeltsjekke om jeg har satt på vekkerklokka, og jeg ble litt overrasket over at den ikke var på. Jaja, tenkte jeg, det var flaks at jeg våknet av meg selv. Jeg satte mobilen på ringing 15 minutter seinere, og la meg til å sove igjen. Etter et par minutter kom jeg på at jeg har jo fri fra jobb i dag! Da var det ikke så rart at vekkerklokka ikke stod på. Det var en herlig følelse å  kunne sove videre!

Litt ute på dagen var jeg ute på tur på Fløyen. Da jeg skulle hjem igjen, tok jeg Bybanen fra Byparken. På skiltet hvor det står når neste avgang er, stod det kun at det kunne bli forsinkelser fordi det hadde vært driftsstans tidligere på dagen. Heldigvis var Bybanen der da jeg kom, så jeg slapp å vente. Da Bybanen noen minutter seinere skulle kjøre fra Bystasjonen, kjørte den kun noen få meter, og så var det bom stopp. En annen vogn som kjørte motsatt vei og stoppet på Bystasjonen samtidig som oss, ble også stående. Etter hvert fikk vi beskjed om at det var strømstans, og alle måtte derfor gå av. Dette var tydeligvis ikke en god dag for Bybanen. Jeg kunne tatt Bybanen fra Nygård, men tenkte at jeg siden var så godt i gang med å gå tur, kunne jeg like godt gå hele veien hjem, og det gjorde jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar