søndag 6. mai 2012

Ferieplukk

Nå gjenstår bare noen timer av ferien. Det har vært deilig med et avbrekk fra jobben. Som tidligere nevnt, startet ferien med Susanne Sundfør-konsert. På fredag var jeg på middag hos Yvonne. Da fikk jeg i meg litt for mye vin, og formen var ikke helt på plass før jeg hadde middag hos Sunniva på lørdag...


Smuldrepai a la Sunniva

Samme kveld var jeg også en liten tur innom en liten fest hos Anders og Maren. Søndagen gikk jeg en tur innover der med Svartediket. I stedet for å følge "hovedveien" der en etter hvert kommer til Rundemann, gikk jeg Blåmannstien eller noe sånn, jeg husker ikke hva det heter. Bortsett fra to jenter jeg passerte helt i starten av stien, så jeg ikke en eneste person før jeg var opp på stiene på Fløyen, litt før Brushytten. Det er tydeligvis ikke en mye brukt sti, for det var en fin dag med mye folk ellers i området. 



Mandag gikk turen til Sandnes, og jeg testet ut Bus4You i stedet for Kystbussen. Bus4You kan absolutt anbefales! Bedre seter, bedre plass og billigere! I tillegg går enkelte avganger helt til Sandnes, noe som er veldig greit for meg. På tirsdag var det årets varmeste dag for min del. Jeg satt på terrassen i t-skjorte, for første gang i år. Jeg og Nils Arne tok en tur til stranden på Ølberg og stod sikkert 20 minutter i kø for å kjøpe softis. 
Før jeg tok bussen på mandag kjøpte jeg boken Barnepiken av Kathryn Stockett. Boka, som er på nesten 500 sider, leste jeg ut på onsdag. Jeg likte den veldig godt, og må etter hvert se filmen.
På torsdag gikk turen til Amsterdam, fortsettelse følger...

2 kommentarer:

  1. Blåmanstien er en veldig fin tur å gå. Det er mer natur å oppleve (ikke en "motorvei" i skogen som veien opp til Rundemanen) og det er mye fredeligere å gå der. Jeg har gått der noen ganger etter at jeg ble lei av å gå "motorveien" opp til Rundemanen.Pleier å gå videre oppover til en demning som en så kan følge bort til Rundemanen, fint hvis en ønsker seg en litt lengre tur.

    Du kan også gå inn i kulturløypa (skiltet) til høyre for "motorveien" og se om du finner stien opp til Vidden via Bakka (gamle ruiner etter gårder). Det er også en fantastisk tur som ikke så mange vet om.Denne turen er en del lengre enn den du gikk, men i fint vær er det helt supert å gå der.

    SvarSlett
  2. Takk for tipset! Kanskje jeg skal prøve det neste gang

    SvarSlett