onsdag 27. november 2013

Juleshopping i Køben, vol II

Jeg var ikke hjemme mer enn en uke etter at jeg kom hjem fra Paris, før jeg tok en ny tur, denne gangen til København på juleshopping med Sunniva. Jeg reiste rett fra nattevakt, og var litt spent på hvordan det kom til å gå, men etter en 30-40 minutters lur på flyet holdt jeg ut helt til det ble kveld.


Sunniva og jeg var også på juleshopping i København i 2009, og da hadde vi lunsj på en kafé/restaurant på Strøget. Der hadde jeg en kjempegod og stor salat, og nå vendte vi tilbake til den samme plassen, ganske sultne og med store forventninger. Skuffelsen var stor da vi denne gangen fikk en liten kjip salat servert med tørt brød.

En tur til København på denne tiden av året er ikke komplett før jeg har vært en tur i Tivoli. Der er det et koselig julemarked med forskjellige boder som selger mat, drikke, pynt og gaver.



Vi reiste jo på juleshopping, så da ble det naturligvis en del shopping, men jeg skal innrømme at jeg kjøpte mer til meg selv enn gaver til andre. Jeg kjøpte blant annet skinnvotter, ullskjerf, treningsbukse og skjørt.

Både fredagen og søndagen var vi på Hotel Chocolat. Det er en kombinert sjokoladebutikk og kafé, som hovedsakelig selger sjokoladebasert drikke. Den varme sjokoladen smakte godt, og jeg har også noen sjokoladeplater liggende som jeg kjøpte der.


På søndag tok vi turen til Nørrebro til den Røde Plads, også kjent som Superkilen. Dette er et plass som er rød, og forlenges med et parkområde. Her er det blant annet benker, lyktestolper, søppelkasser og lekeapparater fra rundt om i verden, og ved siden av står det skilt hvor tingene kommer fra.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar