torsdag 25. april 2013

Drømmefangeren

Jeg er veldig glad i å lese, men det går litt i rykk og napp hvor ofte jeg leser. Jeg leste Rom i mars, og etter det leste jeg ingen ting fram til jeg lånte Drømmefangeren av Unni Lindell for et par uker siden. Den ble jeg ferdig med i går, og i dag var jeg en ny tur innom biblioteket, og lånte Sørgekåpen og Djevelkysset, begge av Lindell. Jeg begynte å lese bøkene til Lindell i fjor vår, og har lest de i litt tilfeldig rekkefølge. Bøkene er spennende og lettleste, og siden kapitlene ofte er bare noen få sider, er det fort gjort å lese ett kapittel til og ett kapittel til, og så er det plutselig blitt litt for seint om kvelden.
I Drømmefangeren blir Therese drept, og kort tid etter forsvinner venninnen Ida. De bodde sammen med Thereses søster Tanja, som etter hvert får full politibeskyttelse. Jeg trodde gang på gang jeg visste hvem som var morderen, men jeg skal ikke å røpe noe. Politietterforsker Cato Isaksen, som skal løse saken, har også sitt å stri med privat, så det er nok av handling i boken. Anbefales!
Nå er jeg i gang med Sørgekåpen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar