torsdag 29. desember 2011

I tusen knas

Jeg har alltid vært glad i å lese. De siste årene har jeg hatt perioder hvor jeg leser mye og perioder hvor jeg omtrent ikke leser i det hele tatt. For et par uker siden var jeg på biblioteket for å låne noen bøker. Jeg liker å se i nettopp levert-hyllen, og der var det en bok som fanget blikket mitt. Det er (dessverre) for meg slik at bokomslaget har mye å si for om jeg kommer til å ta boken ut av hyllen eller ikke. Dette var en bok med en hånd dekket av kakestrø. Jeg er glad i alt som har med kaker å gjøre, så denne boka ble med meg hjem. Boka heter I tusen knas og er skrevet av James Frey. Det er en delvis selvbiografisk bok om hovedpersonen/forfatteren som er alkoholiker, narkoman og kriminell, og hans opphold på en avrusningsklinikk. Boka tar for seg hvordan en normal gutt ender opp som rusmisbruker, og hans kamp mot seg selv, rusen og abstinenser. Selv om boka er på omtrent 600 sider, brukte jeg ikke så mange dager på å lese den. Dette er en bra bok med mange tøffe skildringer om ett liv jeg ikke unner noen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar